Juuli Piiroinen

Liikuntatieteiden maisteri & SAFE PT

Moikka kaikille! Olen Juuli, yksi Kuntokompassin ammattitaitoisen personal trainer tiimin pitkäaikaisimmista valmentajista. Yksi elämäni intohimoista on muuttaa maailmaa hieman sporttisempaan ja suorituskykyisempään suuntaan. Nykyelämä passivoi fyysisesti ja toisaalta työmäärän puolesta olemme liiankin aktiivisia. Tasapainon löytäminen työn, treenin, rentoutumisen,  terveellisen ja riittävän ravinnon sekä unen suhteen on avainkysymys, kun tavoitellaan hyvinvoivaal, onnellista sekä energistä elämää.

Usein hakeutuessa henkilökohtaisen valmentajan pakeille on mielessä selkeitä muutostavoitteita suorituskyvyssä tai kehonkoostumuksessa. On pakko myöntää, että nautin todella paljon, kun saavutan asiakkaan kanssa selkeitä, numeroilla tai silmällä havaittavia muutoksia. Samaten nautin, kun asiakas kertoo vireystilan tai itsetunnon nousseen huomattavasti valmennuksen myötä – tai esimerkiksi pystyneensä jättämään johonkin elintapasairauteen liittyvän lääkityksen pois. Aina ei tuloksiin pääseminen ole niin helppoa ja suoraviivaista. Tällöin  pyritään asiakkaan kanssa löytämään ratkaisuja, jotka sopivat hänen arkeensa paremmin.

Haluan valmennuksissani ottaa niin holistisen otteen kuin liikunta-alan ammattilaisen kannattaa. Pelkkä tiukka treeniohjelma ei tuo tuloksia tai lisää hyvinvointia, jos valmennettavan ruokavalio tai levon määrä ei tue tätä ohjelmaa tai valmennettava ei usko omiin mahdollisuuksiinsa onnistua. Haluan, että tavoitteet saavutetaan hyvällä fiiliksellä ja että viikko-ohjelmaan jää hieman rentoutta ja joustovaraa.

Asiakaskuntani koostuu todella hyväkuntoisista 15-80-vuotiaista henkilöistä sekä myös aloittelijoista sekä elämäntapamuutosta suorittavista henkilöistä. Valmennuksissani käytän liikuntatieteen tuottamaa tietoa käytäntöön siirrettynä valmennettavan tavoitteiden mukaisesti.  Pyrin myös lisäämään aktiivikuntoilijoiden ohjelmiin paljon mausteita urheiluvalmennuksen maailmasta oman lajitaustani (yleisurheilu, uinti, koripallo, telinevoimistelu ja judo) osalta.

Tykkään olla hyvässä kunnossa, joka minulle tarkoittaa tasaisen hyvää suorituskykyä. Seuraan tiettyjä suorituskykymittareita, jotka pyrin säilyttämään. Cooper 3000m, 10-15 puhdasta leuanvetoa neutraalilla otteella ja penkki 1RM > kehonpaino sekä rasvaprosentti <20%. Välillä olen näissä hieman jäljessä ja välillä hieman edellä.  Näiden ylläpito-tavoitteiden lisäksi asetan itselleni tasaisin väliajoin pieniä treenitavoitteita liittyen koripalloon, kehonpainoliikkeisiin, telinevoimisteluun, voimaan, kestävyyteen, räjähtävyyteen tai johonkin muuhun suorituskykyyn liittyvään tai motoriseen ominaisuuteen.

Välillä liikun vain liikunnan ilon vuoksi, mutta tavoitteiden asettaminen tuo itsellekin särmää treenaukseen.:-)

Kokemuksia

fysioterapeutti juha niskala haastattelu

"Rasvaprosentti ryminällä alas, nyt jo -23 %" - Kalle, 33 v. sanoo

  Se kuinka aidosti ja empaattisesti Juuli otti minut vastaan ensimmäisellä tapaamisellamme jäi minulle ikuisesti mieleen. Positiivisuus, usko paremmasta ja motivaatiokipinän kylväminen. Siitä se kaikki lähti ja matka oli mitä ...

Lue kokonaan
group Created with Sketch.