Johanna Mäkelä

Fysioterapeutti & Personal Trainer

Ensikosketukseni liikunta-alaan otin lukion jälkeen aloittaessani ryhmäliikuntaohjaajan työt.

Ravitsemus on myös aina kiinnostanut minua ja opiskelinkin vuoden ravintolakoulussa.

Kiinnostus ihmiskehon toimintaan kuitenkin kasvoi ja halusin opiskelemaan fysioterapeutiksi. Fysioterapeutiksi valmistumisen jälkeen olen työskennellyt kuntoutuksen saralla niin terveyden – ja sairaanhoidon parissa. Osaamista on kertynyt niin leikkausten jälkeisestä akuuttivaiheen kuntoutuksesta että konservatiivisesti hoidettavien rasitus- ym vaivojen hoidosta. Personal Trainerin työt tulivat luontevasti mukaan kuvioihin kun pelkästään oireiden hoidon sijaan halusin innostaa ihmisiä enemmänkin liikunnan ja terveellisten elämäntapojen pariin. Asun Vantaalla ja personal trainer palveluita tarjoan Helsingissä Kuntokompassin PT studiolla.

Personal Trainer Johanna Mäkelä

Valmennusfilosofia:

Toivoisin että jokainen voisi löytää oman tapansa liikkua ja voida hyvin omassa arjessaan. Treenin tulee tukea arjessa jaksamista, ja järkevät valinnat arjessa tukevat onnistuneita treenejä. Liikunnan avulla voi hoitaa  terveyttä, parantaa jaksamista ja saada uusi elämyksiä. Itsensä voittaminen fyysisissä suorituksissa parantaa itseluottamusta muillakin elämän osa-alueilla. Jokainen hyötyy valmentajasta, niin aloittelija kuin kokenut liikkuja. Valmentajan avulla voi saada loistavan startin elämäntapamuutokseen tai vaikkapa uuden potkun kehittymiseen liikkujana.

Vapaa-aika / oma hyvinvointi:

Vapaa-aikaani kuuluu luonnollisesti liikunta tärkeänä osana hyvinvointia. Priorisoin myös unta ja minulle tärkeiden ihmisten kanssa vietettyä aikaa. Väsyneenä en ole hyvää seuraa J Hyvinvointi on mielestäni kokonaisuus riittävää muttei liiallista kuormitusta, lepoa ja sosiaalisuutta.

Personal Trainer Johanna Mäkelä

Tämän hetken omat tavoitteet treenirintamalla:

Kuntosali on aina kuulunut liikuntalajeista lemppareihini  ja salilla käymällä pyrin pitämään lihaskuntoani yllä muutaman kerran viikossa. Silloin tällöin asetan itselleni joitakin tavoitteitakin, mutta tärkeintä on treenistä tuleva hyvä olo. Viime aikoina olen innostunut myös kehonpainoharjoittelusta. Ohjaan sykevetoisia tunteja ja niiden vastapainoksi teen mielelläni kävelylenkkejä ja kehoa huoltavia harjoituksia venytellen ja vaikkapa joogaten.

Personal Trainer Johanna Mäkelä

Lempitreenibiisi: Tietenkin Zumba-tunneilla käyttämäni kappaleet !

Lempiruoka: Kanafilee vuohenjuustolla

Koulutus:

Blogi

Vatsalihasten erkaantuma

Vatsalihasten erkaantuma - mistä kysymys? Tavallisesti raskauden aikana suoran vatsalihaksen oikea ja vasen puoli erkaantuvat toisistaan ja...

Lue artikkeli

group Created with Sketch.

Miltä näyttää Personal Trainerin työ vuonna 2017?

Mitkä ovat sinun mielikuvasi Personal Traineristä ja ovatko ne muuttuneet viime vuosina? Mitä Personal Trainerin työ vaatii ja minkälainen koulut...

Lue artikkeli

group Created with Sketch.