Camilla Marjamäki

Fysioterapeutti & Personal Trainer

Moikka!

Olen vantaalainen fysioterapeutti Camilla Marjamäki ja työskentelen valmentajana Kuntokompassin Personal Training Studiolla. Peruskoulutukseni lisäksi olen käynyt useita fysioterapiaan ja liikunta-alan täydennyskoulutuksia. Haluan jatkuvasti kehittää itseäni ja opiskella uutta.

Juuri tällä hetkellä sydäntäni lähellä ovat raskaana olevien naisten liikuntaohjaus ja -neuvonta sekä synnytyksestä palautuminen. Tarkoitukseni on jatkaa opiskelua äitiysfysioterapian parissa työn ohella.

Ollessani itse raskaana huomasin, miten vähän oikeaa tietoa äidit saavat liittyen urheilemiseen raskausaikana. Jouduin selvittämään lähes kaiken itse. Synnytyksen jälkeen ohjaus liikunnan aloittamiseen oli vielä vähäisempää ja vähintään puutteellista. Tein itse pitkän kuntoutuksen vatsalihasten erkauman kanssa erikoistuneen fysioterapeutin ja personal trainerin ohjeilla. Tätä kautta pääsin palaamaan takaisin kilpaurheilun pariin ja kiinnostus aihetta kohtaan kasvoi. Tästä syystä opiskelin hoitovapaalla ollessani lisää tietoa mm. sonopalpaatiosta, vatsalihasten erkaumasta ja lantionpohjan toimintahäiriöistä. Ohjaan äitejä raskausajan liikunnan harrastamisessa sekä vatsalihasten ja lantionpohjan kuntoutuksessa synnytyksen jälkeen, jotta he voivat turvallisesti jatkaa liikuntaharrastuksiaan.

Oman urheilutaustani vuoksi myös kamppailijoiden fysiikkaharjoittelu ja kehonhuolto ovat kiinnostuksen kohteitani valmennuspuolella.

VALMENNUSFILOSOFIA:

Valmennukseni lähtökohta on aina yksilöllisyys ja pyrin huomioimaan asiakkaan elämäntilanteen, tarpeet ja tavoitteet mahdollisimman hyvin. Pyrin aina ymmärtämään asiakkaani kokonaistilanteen ja löytämään ratkaisuja esimerkiksi liikunnan sovittamiseen kiireisen arjen keskelle. Kannustan arkiaktiivisuuteen, sillä liikkuminen ei tarkoita pelkästään erillistä salitreeniä tai lenkkiä.

Yksinkertaiset perusasiat toimivat mielestäni parhaiten eikä liikkumisesta tai ruokailusta kannata tehdä monimutkaista rakettitiedettä.

Valmentamisessa yhdistelen fysioterapeuttista osaamista ja liikunta-alan tietoa. Painotan liikuntasuorituksissa aina oikeita, hallittuja suoritustekniikoita ja turvallisuus kaikessa harjoittelussa on tärkeä lähtökohta. Korostan levon ja palautumisen merkitystä harjoittelussa – joka päivä ei voi harjoitella kovaa.

Olen valmentajana kannustava, sillä uskon positiivisen palautteen voimaan. Haluan auttaa asiakkaitani oppimaan uutta ja saamaan onnistumisen kokemuksia. Olen myös vaativa ja haluan, että asiakkaani on sitoutunut ja motivoitunut tekemään töitä asettamiensa tavoitteiden eteen. Uskon, että jokaiselle meistä löytyy se ”oma juttu” liikunnan parista ja haluan kannustaa asiakkaitani löytämään juuri sen tavan liikkua, mistä saa iloa.

Kannustan ja ohjaan asiakkaitani terveellisen ja monipuolisen ruokailun pariin. Mielestäni tärkeää on panostaa ravinnon laatuun ja nauttia mahdollisimman puhdasta, prosessoimatonta ruokaa, jotta keho voi hyvin.

VAPAA-AIKA

Olen vauhdikkaan pikkuneidin äiti, kilpaurheilija ja yrittäjä. Minulle on tärkeää yhdistää perhe-elämä, urheilu ja työ tasapainoisesti. Mielestäni on tärkeää, että lapseni näkee pienestä asti liikunnallista elämäntapaa, joten liikumme vapaa-ajallamme paljon yhdessä perheen kanssa esimerkiksi pyöräillen, kävellen, metsässä retkeillen, leikkien ja pihapelejä pelaillen. Lasten kanssa on mahtavaa liikkua, koska he aidosti nauttivat liikkumisesta – aina.

Juuri sitä liikunnan pitäisikin olla: hauskaa!

OMA URHEILUTAUSTA JA LIIKKUMINEN

Oma urheilutaustani on kamppailu-urheilun maailmassa ja kilpailen potkunyrkkeilyssä maajoukkuetasolla. Kilpaurheilu-uraa minulla on takana yli kymmenen vuotta ja menestystä on tullut niin Suomessa kuin maailmallakin useana vuotena. Kirkkain saavutukseni on sarjani Euroopan mestaruus lokakuussa 2016.

Kamppailu-urheilun myötä kurinalainen harjoittelu on tullut minulle tutuksi ja pidän itse erityisesti kovista harjoituksista, nautin niistä. Oma kroppani on ollut työvälineeni jo yli kymmenen vuoden ajan ja olen oppinut kantapään kautta, että paras tulos ja kehittyminen saavutetaan riittävällä levolla, palautumisella, monipuolisella harjoittelulla ja oikeanlaisella ravinnolla.

Potkunyrkkeilyn lisäksi itselleni mieluisia liikuntamuotoja ovat mm. voimaharjoittelu vapailla painoilla ja kehonpainolla sekä kesäisin maantiepyöräily.

KOULUTUS:

  • Fysioterapeutti (AMK)
  • Spartan Gear toiminnallisen harjoittelun ohjaaja
  • Spartan Gear kehonpainoharjoittelun ohjaaja
  • Vatsakapseli, erkauma, sonopalpaatio- koulutus (Suomen terveysliikuntainstituutti Oy)
  • Lantionpohjan toimintahäiriöt- koulutus (FYSI ry)